Sunday, August 3, 2008

Apa la...

1. Harga Minyak

Govt dah decide nak float kan harga minyak, subsidi kekal 30 sen/liter. Sebab ramai yang ungkit harga minyak dah turun. Masa harga minyak announce jadi RM2.70, mmg asalnya Govt plan nak kaji harga minyak denagn kerap, tapi orang tak nak. Alasannya sbb takut budget lari lagi. Tapi bila harga turun, ramai pulak yg ungkit suruh kaji semula. So skrg akan kaji setiap bulan. Mcm aku dengar dalam berita TV, "People don't want a price review when global oil price goes UP , but people want price review when the price goes DOWN" Errr... boleh ke mcm tu?

Lepas tu dalam thestar.com hari ni: http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/8/3/nation/21993972&sec=nation aku just nak kata, kat oversea dah berzaman-zaman orang jual ikut harga pasaran yg fluctuate. Korang kene la review balik operation korang. Anyway, orang lain business pun harga boleh fluctuate jugak. Kenapa Govt nak kene take care pasal korang punya untung aje? Dah la jual barangan bersubsidi. Kalau takde subsidi all this while, sure korang punya sales pun takkan sebanyak mcm hari ni.


2. DUKE highway

Hari Jumaat malam, aku keluar pegi KL. Then plan nak balik sampai rumah around 12 sbb nak tido awal, hari Sabtu ada race kat UPNM Sg. Besi. Tapi sampai je roundabout Jln Pahang, jem giler. Ingatkan jem biasa, tapi tak bergerak-gerak.

Rupa-rupanya DUKE highway tgh buat construction, so Jln Pahang yg 3 lane tu, kene divert masuk jalan belakang rumah orang & kene lalu jalan tanah construction area. Sure la selow giler. So jem giler. 1 jam utk bergerak 1.5km. Dalam 1 jam tu aku boleh lari 6 kali ganda jarak tu tau!

Apa la ke B*NG*NG sangat? Malam minggu mmg la org balik lewat. Kalau nak tutup pukul 12, buat la mlm weekdays kereta tak byk. Aku hari² lalu jalan tu, aku tau la, ni tak... tak buat survey dulu la ni... Tak pasal² aku sampai rumah kul 2, tido dekat kul 3 pagi. Esoknya race MUDS. Giler.

No comments: