Monday, November 3, 2008

Satu malam di 7-11

Pukul 12:00 tgh malam semalam, kat 7-11 depan rumah aku. Pegi beli roti & air.

Cashier: Aik, makan malam² ke?
Aku: A'ah. Lapar pulak.
Cashier: Study lagi ke? Ke dah keje?
Aku: Eh dah keje la. Lama dah (sambil tersenyum sbb dia ingat aku study lagik)
Cashier: Adik keje kat mana?
Aku: (Eh, dia panggil aku adik? Biar benar dia ni heh heh) Bank Negara
Cashier: Abang nak cari keje permanent la, Bank Negara ada kosong tak?
Aku: Ada. Hantar je resume kat Bank Negara.
Cashier: Kalau abang pass kat adik je boleh ke?
Aku: (still menahan gelak) Boleh je. Nanti hari Rabu ye.
Cashier: Ni adik ambik no phone abang
Aku: Ye lah

Yang lawak tu, aku dah mention aku dah keje lama. Dia still panggil aku adik. Cashier tu, aku tgk, max umur 23-24. And dia jugak penah tanya aku kalau aku ada member nak beli kereta Myvi full loan, the sort of questions orang yg baru kerja akan tanya. And masa tu dia panggil aku abang. Maybe sbb dia nampak kereta aku park depan pintu 7-11 tu. Semalam parking jauh sikit.

Sebelum keluar pintu tu, rasa nak je tanya dia umur berapa. Kah kah kah dia sure tak expect aku ni dah 8 tahun keje. So agak² la umur aku berapa. Dah 30 dah dik oii... hehehe

Ni mesti sbb baru potong rambut pendek dia tgk mcm muda semacam hehehe takpe rabu nanti dia bagi resume aku bagitau jek lah kat dia

2 comments:

Anonymous said...

bang, nak keje kat bank negara jugak boleh? hehehe

napee said...

boleh! try je mintak. insyallah ada rezeki. Details: http://www.bnm.gov.my/websites/careers.bnm.gov.my/